Registruj se | Zaboravili ste lozinku?

TQM Total Quality Menagment - seminarski rad

Broj strana 12
Ime TQM Total Quality Menagment - seminarski rad
Predmet Drumski saobracaj
Institucija Univerzitet
Univerzitet
Cena 50 poena
Ocena kvaliteta 0 / 0 (100%)
Dodato 26-11-2011
Dodao armin_msc
Preuzeto 2
Veličina dokumenta 0 KB
Format dokumenta docx
Ključne reči tqm , menadzment , upravljanje
Format: docx
Cena: 50 poena
Opis materijala:
Menadžment totalnim kvalitetom (TQM -Total Quality Management) je sveobuhvatan koncept, koji objedinjuje: tržišni, tehnološki, tehnički, organizacioni, ekonomski i etički aspekt funkcionisanja i poslovanja. To je nova poslovna filozofija usmjerena na kvalitet, zasnovana na aktivnom angažovanju svih učesnika, a u cilju zadovoljenja zahtjeva korisnika (eksternih i internih), zaposlenih i društva u cjelini. TQM se bazira na naučnim metodama i tehnikama upravljanja i unaprijeđenja kvaliteta, ali i na kulturi i timskom radu. U osnovi menadženta totalnim kvalitetom je postizanje tržišne konkurentnosti. Konkurentnost se postiže kroz: anticipaciju tržišnih faktora, kreiranje promjena, brzo prilagođavanje nastalim promjenama i mijenjanje načina poslovanja brže od promjena u okruženju. TQM je višedimezionalan i dinamičan koncept, koji uzima u obzir sve značajnije parametre poslovanja, a u cilju stalnog unaprijeđenja kvaliteta. U naučnoj i stručnoj literaturi se mogu naći različite definicije, jer sami tvorci i vodeći autori vrlo teško se slažu oko zajedničkog tumačenja.
Osnova TQM koncepta jeste menadžment u kompaniji sa orijentacijom na kvalitet. Prema autoru J. E. Rosu (Ross), TQM znači sposobnost za kvalitet u svim funkcijama kompanije i u svim dijelovima procesa od početka do kraja, uz istovremenu integraciju međusobno povezanih funkcija na svim nivoima. To je sistemski pristup koji ostvaruje veze između različitih elemenata organizacije, tako da je ukupna efektivnost sistema veća od zbira izlaza pojedinih elemenata. Evropska fondacija za menadžment kvalitetom TQM Upravljanje kvalitetom u logistici definiše kao metod menadžmenta u kompaniji za ostvarivanje poslovne izvršnosti baziran na: fokusu na kupca, partnerstvo sa dobavljačima, razvoju i uključivanju zaposlenih. Prema EOQ (European Organisation for Quality - Evropska organizacija za kvalitet): TQM – koncept je sveobuhvatan pristup kvalitetu i konkurentnosti, koji se razlikuje od standardizovanog opšte prihvaćenog modela. TQM je višedimenzionalan i dinamičan, uzima u obzir sve značajne parametre naglašavajući učešće ljudi i trajno poboljšanje. Prema ISO standardima TQM predstavlja pristup upravljanja u organizaciji usresređen na kvalitet, zasnovan na učešću svih njenih članova, usmjeren na dugoročan uspjeh putem zadovoljenja kupca, a u korist svih članova organizacije i društva. TQM zahtijeva menadžment na osnovu činjenica, tj. poslovne odluke moraju biti zasnovane na podacima, a ne samo na pretpostavkama ili mišljenjima.
Primjenu TQM-a u transportu prate problemi izazvani specifičnom tehnologijom realizacije usluga transporta.Brzina, složenost i kvalitet transportnog procesa zahtijevaju visok kvalitet sistema upravljanja transportnim procesom uz primjenu savremenih tehnologija i metoda, razvijenu organizaciju i visoku zastupljenost vrhunske informacione tehnologije. Gotovo cjelokupna savremena tehnologija koja se koristi u upravljanju transportnim sistemima počiva u manjoj ili većoj mjeri na najrazličitijim softverskim aplikacijama (npr. sistemi koji uključuju satelitsku navigaciju/komunikaciju, voice-input kompjuteri, roboti, on¬board kompjuteri, softver za planiranje zasnovan na vještačkoj inteligenciji, itd).
Sadržaj:
7.SADRŽAJ

1.UVOD.............................................................................................................................2

2.SOFTVER ZA UPRAVLJANJE KVALITETOM TRANSPORTNE USLUGE.........3

3.OCJENA KVALITETA TRANSPORTNIH SREDSTAVA.........................................5

4.UPRAVLJANJE KVALITETOM TEHNIČKOG STANJA TRANSPORTNIH SREDSTAVA U PROCESU EKSPLOATACIJE.............................................................8

4.1.OSNOVNE AKTIVNOSTI NA NIVOU MENADŽMENTA....................................8

4.2.OSNOVNE AKTIVNOSTI NA NIVOU POGONA..................................................9

5.ZAKLJUČAK..............................................................................................................10

6.LITERATURA.............................................................................................................11

7.SADRŽAJ....................................................................................................................12


Slični materijali



Komentari za materijal "TQM Total Quality Menagment - seminarski rad"

Niko nije proverio ovaj materijal. Budite prvi i objavite svoje mišljenje.



Objavite svoje mišljenje

Uloguj se da ostaviš komentar