Registruj se | Zaboravili ste lozinku?

Razvoj psihičkog života čoveka priprema za čas

Broj strana 1
Ime Razvoj psihičkog života čoveka priprema za čas
Predmet Psihologija
Institucija Srednja škola
Cena 50 poena
Ocena kvaliteta 0 / 0 (100%)
Dodato 23-10-2014
Dodao skolavisegrad
Preuzeto 1
Veličina dokumenta 0 KB
Format dokumenta doc
Ključne reči psihologija , priprema , priprema za cas , razvoj coveka , psihicki razvoj coveka
Format: doc
Cena: 50 poena
Opis materijala:
Sadržaj:
Психологија,
гимназија, II1, II2
Наставна јединица: „ Развој психичког живота човјека „( Филогенетски и онтогенетски развој).
*-Циљеви часа: образовни ( стицање знања из области градива), васпитни ( развијање опажања, критичког мишљења, социјалних понашања итд.). Функционални ( дјеловање и понашање према наученом ).
*- Методе рада: излагање,разговор, дискусија.
*- Облици рада: комбиновани
наставна средства: уџбеник, приручник, енциклопедија, цртежи.
*- Литература: Психологија за други раз. гимназије(уџбеник), приручник психологије, педагошка енциклопедија.
Уводни дио часа: Обнављање градива.
Главни дио часа
Филогенетски развој човјека ( Развој људске врсте, развој психичког живота).
Фактори филогенетског развоја.( РАД, ГОВОР, ДРУШТВЕНА ЗАЈЕДНИЦА,култура) Органски предуслов- развој руке, рад,развој мозга – развој моторне зоне у кори и развој других функција, говор и језика, комуникација, подјела послова договор, правила понашања- норме. обичаји закони доводи до развоја људског друштва.
Онтогенетски развој ( развој појединца).
Фактори онтогенетског развоја ( НАСЉЕЂЕ, ФАКТОРИ СРЕДИНЕ, ВЛАСТИТА АКТИВНОСТ).
Неке особине наслеђујемо од родитеља и предака, генетским путем. Сазријевање или матурација је физиолошки процес развијања насљедних особина.Насљедне особине се могу развијати и кроз активности,зато особине не зависе само од наслеђа него и од утицаја средине и активности у тој средини.
Настанак и развој живих бића треба везати за једну од основних особина ж. бића, а то је особина ПОДРАЖЉИВОСТИ (способност ж. бића. да реагују на спољње подражаје и промјене спољне средине. Понашање животиња је одређено инстинктима (насљеђене сврсисходне радње које помажу опстанак нпр. прављење гнијезда).
Ово понашање се веома мало мијења под утицајем учења.
Навике су еластичнији облик понашања оне се стичу током живота учењем и искуствопм.
Интелектуално понашање Ово је најсавршенији облик понашања и најпластичнији начин понашања.( Омогућује успјешно сналажење у новим и неочекиваним ситуацијама). Такво интелектуално понашање сусрећемо код неких највиших животињских врста. Понашање се заснива на увиђању односа између датих елемената.РАЗЛИКЕ УВИЂАЊА ОДНОСА ИЗМЕЂУ ЉУДИ И ЖИВОТИЊА:
Животиња је заробљена конкретном околином, ријешава проблеме на представном нивоу,не може „напријед“. Може да се служи само предметима који су у околини. ЧОВЈЕК ИМА АПСТРАКТНО МИШЉЕЊЕ ( служи се симболима/ријечима/ може да створи план како да ријеши проблем), ГОВОР ( служи се бројем и именима,тако ласификује ствари ,боље их памти и ријешава). Када једном увиди ријешење НЕ ПРАВИ поново ГРЕШКЕ.

Завршни дио часа : понављање новог градива


Slični materijali



Komentari za materijal "Razvoj psihičkog života čoveka priprema za čas"

Niko nije proverio ovaj materijal. Budite prvi i objavite svoje mišljenje.



Objavite svoje mišljenje

Uloguj se da ostaviš komentar