Registruj se | Zaboravili ste lozinku?

kriva

  

Izaberite uslove

Precizna pretraga:
Predmet:
Vrsta:
Format:



"kriva" pronađeni su rezultati pretrage 34


Okunova kriva

. Okunova, kriva, okun, nezaposlenost, privredni, rast, grafik, okunov, zakon |
Monetarna
Broj strana: 3

Zaboravljanje i pamcenje

Seminarski rad. Zaboravljanje, pamcenje, psihologija, senzorno, kratkotrajno, dugotrajno, paznja, kodiranje, ponavljanje, dosecanje, stupnjevi, obrada, informacije, senzorni, registar, radno, podela, pamcenja, tragovi, teorija, teorije, represija, interferencija, ebbinghaus, kriva, krivulja, vreme
Psihologija
Broj strana: 15

Podmazivanje - prezentacija

Prezentacija na temu podmazivanje iz predmeta tribologija. Prezentacija, tribologija, podmazivanje, funkcionisanje opreme, tribomehanicki sistem, mazivo, sloj maziva, sustina podmazivanja, stepen razdvajanja povrsine, srednje aritmeticko odstupanje, vrednost, potpuno podmazivanje, nepotpuno podmazivanje, gasno-stati?ko podmazivanje, hidrostaticko podmazivanje, hidrodinamicko podmazivanje, elasto-hidrodinamicko podmazivanje, gasno-dinamicko podmazivanje, granicno podmazivanje, mesovito podmazivanje, stribec-ova kriva, fizicka priroda, hemijska priroda, adsorpcija, hemosorbcija, hemiejske reakcije, ulje
Tribologija
Broj strana: 17

Inflacija, nezaposlenost i Filipsova kriva seminarski rad

. Inflacija, nezaposlenost, ilipsova kriva, makroekonomska analiza, ekonomski fakultet, makroekonomija, seminarski rad, teorija inflacije novca, monetarna politika, vrste nezaposlenosti, fikcijska nezaposlenost, strukturna nezaposlenost, prisilna nezaposlenost
Makroekonomija
Broj strana: 15

Neoklasična sinteza

U ovom radu će biti reči o neoklasičnoj sintezi koja je nstala 50. godina XX veka i predstavlja spoj:
- postmaršalijanske mikroekonomske analize i
- kejnzijanske makroekonomske analize.
Razvoj neoklasične sinteze se analizira kroz sledeće varijante:
• Samjuelsonovo 45-to stepeno kejnzijanstvo,
• Hiksov IS-LM model,
• fiskalizam Lernera,
• kejnzijanstvo zasnovano na Filipsovoj krivi.. Funkcija nacionalnog dohotka, funkcija potrosnje, investicije, linija pune zaposlenosti, kriva ukupne potrosnje, ravnotezni nivo nacionalnog dohotka, depresivni gep, inflacioni gep, opsta ravnoteza, neoklasicna sinteza, kejnz
Bankarstvo
Broj strana: 11

Inflacija i nezaposlenost

U ovom radu obradićemo osnovne probleme inflacije i nezaposlenosti, kao i njihovu međusobnu vezu.

U prvom delu rada govorićemo o pojmu i vrstama inflacije, troškovima koje ona izaziva, a zatim ćemo razmotriti različite uzroke inflacije kroz analizu dva najčešće obrađivana modela inflacije- inflacija tražnje i inflacije troškova.

Drugi deo rada posvećen je problemu nezapsolenosti. Poseban akcenat ćemo staviti na analizu agregatne ponude i tražnje radne snage i ravnoteže na agregatnom tržištu rada.

U trećem delu rada obradićemo međuzavisnost inflacije i nezaposlenosti kroz model kratkoročne i dugoročne Filipsove krive.

. Inflacija, nezaposlenost, medjuzavisnost inflacije i nezaposlenosti, pojam inflacije, vrste inflacije, pojam nezaposlenosti, vrste nezaposlenosti, trziste radne snage, kratkorocna filipsova kriva, dugorocna filipsova kriva
Osnovi ekonomije
Broj strana: 16

Nastanak neoklasicne sinteze

. Neoklasicna sinteza, samjuelson, hiksov is-lm model, filipsova kriva, kritike neoklasicne sinteze, is-mp-ia model |
Makroekonomija
Broj strana: 14

Gestikulativna retorika kako del od neverbalnata komunikacij

NAPOMENA: Rad je na makedonskom jeziku Opis:-Povrzanost na neverbalnata komunikacija so retorikata; -Gestikulativna retorika; -Glasot vo neverbalnata komunikacija; -Nadvoresni izgled vo neverbalnata komunikacija; -Morfofiziologija kako del od neverbalnata komunikacija; -zoni na liceto; -geometriski tipovi na liceto; -Neverbalna komunikacija vo sudskata praksa; -tolkuvanje na emociite vo sudskata praksa; -Izrazuvanje na primarnite emocii vo sudskata postapka; -Maskiranje na vistinskite emocii i nivno razotkrivanje.. Neverbalna komunikacija, retorika, gestikulacija, morfofiziologija, sudska praksa, emocii, maskiranje na emocii, razotkrivanje na emocii, zoni na liceto
Retorika i pravo
Broj strana: 14

Značaj krive prinosa

Skenirano. Zna?aj, krive, prinosa, kriva, prinos, investitor, obveznice, odnos |
Kreditna analiza preduzeća
Broj strana: 2

Trziste roba i kriva IS

. Trziste, roba, kriva, is, grafik, graficki |
Monetarna
Broj strana: 3

Otkrivanje Maču Pikču

. Istorija, osnovna skola, macu pikcu, otkrivanje macu pikcu, arheologija |
Istorija
Broj strana: 2

AS-AD model, Dobijanje AD krive

. As-ad, model, dobijanje, ad, krive, as, kriva, dobra, usluga, usluge, grafik |
Monetarna
Broj strana: 5

Postupak dokazivanja

Postupak dokazivanja. Postupak dokazivanja, prekrsajni postupak, svedok, ispitivanje, pravo, pravni fakultet, skripta prekrsajnog prava, prekrsajno pravo, otkrivanje dokaza, izvodjenje dokaza, proveravanje dokaza, ocena dokaza
Prekrsajno pravo
Broj strana: 1

Troskovi1

. Trosak, troskovi, prosecni, granicni, grafik, kriva, fiksni, graficki, prikaz |
Ekonomika preduzeća
Broj strana: 2

Ročna struktura k

Skenirano. Ro?na, struktura, k\, kriva, prinosa, prinos, teorije, teorija, o?ekivanja, o?ekivanje, segmetiranog, tr?i?ta, segmentirano, tr?i?te, kompozitna |
Kreditna analiza preduzeća
Broj strana: 2

Poslovne fiksne investicije

. Poslovne, fiksne, investicije, vrste, preduzeca, preduzece, korist, kriva, zakljucak, trosak, kapital |
Makroekonomija
Broj strana: 6

Romeo i julija prepricano

ROMEO I JULIJA


Vilijem Šekspir (1564-1616) je bio jedan od najboljih dramatičara i pesnika Engleske, i smatra se jednim od najtalentovanijih pisaca svih vremena. Napisao je 36 drama, 154 soneta i 2 narativne pesme. Od toga su najpoznatija dela: Kralj Lir, Otelo, Hamlet, Romeo i Julija, Makbet.

Delo Romeo i Julija je tragedija napisana od strane Vilijema Šekspira u njegovoj ranoj karijeri. Radnja je smeštena u Veroni, Italiji i opisuje istinit događaj o dvoje mladih ljubavnika čije su se zvezde razdvojile.

Već u uvodu se otkriva kako su dve ugledne porodice: Montegijevi i Kapuleti u svađi. Tako na glavnom veronskom trgu izbija svađa između pojedinih članova ove dve porodice, koja se završava upozorenjem kneza Eskala. Naslućuje se da je Romeo iz porodice Montagi zaljubljen u Rosalinu, devojku iz porodice Kapuletija.
Glava porodice Kapuleti organizuje zabavu, a Romeova ljubav prema Rosalini navodi ga da dođe na to slavlje.
Na zabavi maskirani Romeo susreće Juliju, koja je takođe iz porodice Kapuleti. Između njih se javlja ljubav, bez ograničenja koje nameće mržnja između njihovih porodica. Romeo tek tada shvata pravi smisao života.

Nakon veoma kratkog međusobnog pokazivanja ljubavi, u jednoj svađi, Tibaldo, Kapuletijev sinovac, ubija Merkuzija, Romeovog prijatelja. Želeći da osveti smrt svog dobrog prijatelja, Romeo ubija Tibalda. Zatim mora pobeći, jer uskoro dolazi knez. Zgrožen prizorom, knez osuđuje Romea na prognanstvo u Mantovu, ali njegovi osećaji prema Juliji sprečavaju ga da ode i on se skriva kod monaha Lorenca.

Otac i majka žele Juliju udati za Parisa, uglednog, bogatog i mladog plemića. Zbog večne ljubavi na koju se zavetovala Romeu, Julija radije bira smrt nego udaju za Parisa. Monah Lorenco, želeći da spreči tragediju, daje Juliji napitak koji bi trebalo da je uspava, kako bi svi mislili da je zapravo mrtva, a potom šalje poruku Romeu da je ona ustvari živa. Međutim, glasnik ne stiže na vreme da kaže Romeu istinu. On odlazi u grobnicu Kapuletija i misleći da mu život bez Julije više nema smisla, ispija otrov i umire. Neposredno nakon toga Julija se budi i videvši da joj se muž ubio zbog tuge uzima bodež i oduzima i sebi život.

Nakon tragedije, u grobnicu dolaze ostali članovi obe porodice. Nad mrtvim telima njihove dece oni se mire jer shvataju da je uzrok njihove smrti nerazumna mržnja koja je nametnula granice istinskoj i velikoj ljubavi i time donela svima veliku nesreću.

Smrt Romea i Julije možda čak i ne predstavlja njihov kraj, već krajnje ispunjenje njihove ljubavi. Iz sveta koji ne bi mogao da ih razume čak i kada bi to hteo, oni su otišli tamo gde jedino mogu biti zajedno.
. Romeo, julija, sekspir, analiza dela, romeo i julija analiza, romeo i julija, 50 poena analiza, prepricavanje, analiza, prepricavanje i analiza, srednja skola
Srpski jezik
Broj strana: 2

Pojam rasta kod zivotinja

Pojam rasta kod zivotinja - beleske sa predavanja. Pojam rasta kod zivotinja, rast, ekologija, ekofiziologija, beleske, predavanja, organi, povecanje organa, sigmoidna kriva, intracelijski nivo rasta, razgradnja, enzimi
Ekofiziologija
Broj strana: 2

Trgovinska politika

. Trgovinska, politika, grafik, kriva, lm |
Monetarna
Broj strana: 2

Kriva AS u novo-klasicnoj makroekonomiji

. Kriva, as, novoklasicnoj, makroekonomiji, luksova, kriva, ponude, grafik, novoklasicna |
Monetarna
Broj strana: 3

Otvorena ekonomija sa fiksnim deviznim kursevima

. Otvorena, ekonomija, fiksnim, deviznim, kursevima, fiksni, devizni, kurs, grafikon, fiskalna, politika, monetarna, kriva |
Monetarna
Broj strana: 6

Filips-Okunov model

. Filips-okunov, model, filips, okun, filpsova, kriva, doktrina, izraz, graficki |
Monetarna
Broj strana: 5

Cilindarska površ

Cilindarska površ zadaci matematika. Matematika, zadaci matematika, srednja skola, zadaci matematika srednja skola, cilindarska povrs, zadaci cilindarska povrs, kriva |
Matematika
Broj strana: 4

Balistička parabola i balistička kriva

. Balistika, balisticka parabola, balasticka kriva, zrno, kretanje zrna, elementi balisticke krive |
Naoružanje
Broj strana: 1

Ishrana bakterija, izvori energije, rast i razmnozavanje

Skenirano (kucano). Ishrana, bakterija, bakterije, izvori, energije, rast, razmno?avanje, autotrofne, heterotrofne, spore, uslovi, in vitro, in, vitro, kriva, rasta |
Mikrobiologija i imunologija
Broj strana: 3

Filipsova kriva ispunjena racionalnim ocekivanjima

. Filipsova, kriva, ispunjena, racionalnim, ocekivanjima, racionalna, ocekivanja, grafik |
Monetarna
Broj strana: 2

Dobijanje AS krive

. Dobijanje, as, krive, kriva, agregatna, ponuda, klasicna, neoklasicna, output, grafik, dugorocna |
Monetarna
Broj strana: 3

Statisticke evidencije kriminaliteta, statisticki metod

Skripta kriminologija: primena statistickog metoda, statisticke evidencije kriminaliteta, tamna brojka kriminaliteta, metodi za otkrivanje tamne brojke kriminaliteta, triangulacija metoda i teorije. Kriminologija, skripta kriminologija, statisticki metod, statisticke evidencije kriminaliteta, tamna brojka kriminaliteta, metod za otkrivanje tamne brojke kriminaliteta, triangulacija metoda teorije, pregled zrtava kriminaliteta
Kriminologija
Broj strana: 3

Elementi supstitucije troškova, ekonomski aspekti

Skenirana skripta. Elemtni, supstitucija, tro?kovi, stopa, ekonomski, aspekti, funkcija, prose?an, tro?ak, grani?ni, koeficijenat, elasti?nosti, geometrijski, uslov, izokvante, obim, ekspanziona, kriva, matemati?ki, uslov, optimalnost
Ekonomika preduzeća
Broj strana: 4

Vežba - mašine i alati

Vežba iz predmeta mašine i alati u obradi metala deformisanjem . Vezba, masine, alati, pretvaraci, strugovi, kretanje kod strugova, podela, krivaje, kinematski parovi, zupcasti parovi, puzni parovi, zupcasta letva, puzasta letva, prenosnik, glavno kretanje, broj obrtaja, sematski prikaz, navrtka, uleziste, postolje
Mašine i alati u obradi metala deformisanjem
Broj strana: 2

Cene obveznica i tržišna kamatna stopa

. Cene, obveznica, tr?i?na, kamatna, stopa, inflacija, cene, obveznica, ro?na, struktura, kriva, prinosa, teorija, teorije, o?ekivanja, segmentarnih, tr?i?ta, kompozitna, pasivna, strategija, portfolio, obveznica, obveznice
Bankarstvo
Broj strana: 4

Diferencijacije u Mandel-Flemingovom modelu

. Diferencijacije, mandel-flemingovom, modelu, mandel, fleming, model, kamatna, stopa, premija, rizika, rizik, kriva |
Makroekonomija
Broj strana: 2

POTRAŽIVANJA OD KUPACA

UVOD

Potraživanja od kupaca su dažbine prema kupcima i ostalima za novcem, dobrima ili uslugama. Za potrebe finansijskih izvještaja potraživanja se grupišu kao kratkoročna ili dugoročna. Kratkoročna potraživanja od kupaca su ona za koje se očekuje da će biti naplaćena u roku godine dana ili tokom tekućeg poslovnog ciklusa, zavisno o tome koje je razdoblje duže. Sva druga potraživanja svrstavaju se u dugoročna. Potraživanja se u bilansu nadalje dele na trgovinska i netrgovinska potraživanja. Trgovinska potraživanja su iznosi koje duguju kupci za prodatu robu i pružene usluge kao deo uobičajenih poslovnih aktivnosti.
Potraživanja od kupaca, usmeno obećanje kupca da će platiti kupljenu robu i pružene usluge, uobičajeno su naplativa u roku 30 do 60 dana te predstavljaju “otvorene račun”. Primljene zadužnice od kupaca su pisana obećanja izdavatelja zadužnice da će platiti određeni novčani iznos na određeni datum u budućnosti, a mogu nastati kao rezultat prodaje, financiranja ili drugih poslovnih događaja. Netrgovinska potraživanja mogu proizaći iz različitih poslovnih događaja, a mogu biti pismena obećanja kako plaćanja tako i isporuke. Neki primeri ovakvih potraživanja jesu: predujmovi službenicima i zaposlenima; predujmovi društvu-kćeri; depoziti za pokrivanje potencijalnih šteta i gubitaka; depoziti koji služe kao jamstvo izvedbe ili plaćanja; potraživanja za dividende i kamate i sl. Zbog svojih osobitih svojstava, netrgovinska se potraživanja općenito klasificiraju i iskazuju kao posebne stavke bilance
. Potra?ivanja od kupaca
Organizacija preduzeca
Broj strana: 8

Jovan Dučić - Jablanovi (analiza pesme)

JABLANOVI
Jovan Dučić
Pesmu „Jablanovi“ čine tri katrena, dakle, tri strofe od po četiri stiha; rima je obgrljena (abba, cddc, effe), vrsta stiha- paralelni dvanaesterac (6+6). Pesma u celini izgleda ovako:
Zašto noćas tako šume jablanovi,
Tako strasno, čudno? Zašto tako šume?
Žuti mesec sporo zalazi za hume,
Daleke i crne, ko slutnje; i snovi.

U toj mrtvoj noći pali su na vodu,
Ko olovo mirnu i sivu, u mraku.
Jablanovi samo visoko u zraku
Šume, šume, čudno, i drhću u svodu.

Sam, kraj mutne vode, u noći, ja stojim
Ko potonji čovek. Zemljom prema meni,
Leži moja senka. Ja se noćas bojim,
Sebe, i ja strepim sam od svoje seni.
Smisao pesme je egzistencijalni strah, strah od smrti. Pesma “Jablanovi” donosi subjektivni doživljaj prirode. Umetnički pejzaž izjednačava se sa stanjem u ljudskoj duši, a to je Dučić jasno eksplicirao u svojoj pesmi “Podne” : “ Sve je tako tiho. I u mojoj duši
produženo vidim ovo mirno more...”
Pejzaž čini slika u kojoj dominiraju jablanovi, iza kojih je mesec na zalasku sa obrisima brežuljakaza koje će zaći. Pozadinu pesme čini crna, mrtva noć, a u prvi plan izbija pored jablanova, prizor vode, olovno mirne i sive u čijoj se dubini nazire izvrnuta slika jablanova, sa mesecom, sivim nebom i čovekovom senkom. To je vizuelna slika koju bi slikar mogao sa mnogo uspeha nacrtati, a uz ovu vizuelnu sliku dao je Dučić I akustičnu sliku, u čijoj pozadini je tišina poentirana mrtvilom noći i mirnoćom vode, dok se u prvom planu nalazi šuštanje jablanova- 4 puta naglašeno u pesmi. Pesma započinje nizom upitnih rečenica koje predstavljaju pitanja bez odgovora I kojima se uvodi radoznalost, otkriva se da pesnika muči tajna, želja da tu tajnu odgonetne. Prilogom “tako” iz prvog stiha: ”Zašto noćas tako šume jablanovi”,
postiže se iluzija da jablanovi šume tu odmah pored nas , otuda će se ovaj prilog tri puta ponoviti tokom pesme. Na sličan način deluje i onomatopejski glagol – šume- Za šuštanje jablanova u pesmi se uporno pita. No, ne bi se tako uporno pitalo da je u pitanju obično šuštanje – dakle odgovor je u nekoj drugoj, skrivenoj, važnijoj pojavi koja pripada duhovnom svetu. Spoljašnji šum prekvalifikuje se u duševni nemir. Pesma je napisana u pripovedačkom prezentu- šume, drhću, stojim, strepim- time se sugeriše neposredno prisustvo čulnog sveta, i aktivno učešće lirskog subjekta u njegovom percipiranju. Pesma počinje subjektivnom intonacijom, a ubrzo sledi privid objektivne deskripcije- žuti mesec sporo zalazi za hume, a senka jablanova ogleda se u sivoj, mutnoj void- da bi kraj pesme bio ponovo subjektivno intoniran sa semantički naglašenim prvim licem- ja stojim, ja se noćas bojim itd... Središte pesme je, dakle depersonalizovano- slika noćnog pejzaža data je u trećem licu. Taj pejzaž kreće se od najudaljenije tačke – kosmičkih daljina, prizor meseca, ka crnim humovima na horizontu, do sive I mutne vode da bi se fiksirala senka pesničkog subjekta ove pesme, a onda se svela na njegovo duševno stanje. Duševno stanje tako je postal krajnje ishodište pesme, glavna poenta pesme. Čitav pejzaž podredjen je osnovnoj ideji straha od smrti, a jablanovi šume upravo zato što je pesnički subjekat usamljen i oseća strah pred životom.







. Vrsta stiha, strofe, rime; tematika pesme, osnovni motivi pesme, stilsko- izra?ajna sredstva, detaljna analiza pesni?kih slika
Srpski jezik
Broj strana: 2


"kriva" pronađeni su rezultati pretrage 34