Registruj se | Zaboravili ste lozinku?

razvoj tehnologije

  

Izaberite uslove

Precizna pretraga:
Predmet:
Vrsta:
Format:



"razvoj tehnologije" pronađeni su rezultati pretrage 7


Poznavanje proizvodnih procesa - skripta drugi deo

Skripta iz predmeta poznavanje proizvodnih procesa. Poznavanje proizvodnih procesa, skripta, skripta poznavanje proizvodnih procesa, proizvodnja, upravljanje, proizvodni procesi, poslovni i proizvodni sistemi, ppc sistemi, cad, cam, caq, capp, cim sistemi, informacioni sistem, poslovni sistem, inofrmacioni tokovi, monitoring, modelovanje procesa, upravljanje, planiranje, razvoj tehnologije, nabavka, snabdevanje, alati, prodaja, ekonomski tokovi, finansijski tokovi, dfd metod, skladiste podataka, crud/iron matrica
Poznavanje proizvodnih procesa
Broj strana: 39

Upravljanje kvalitetom

Uvod
Od 1920. godine do 1940. godine obezbjeĎenje isporuke kvalitetnih proizvoda za kupca se
baziralo na znanjima o kontroli kvaliteta proizvoda i tadašnjem razvoju tehnologije. Na
završetku proizvodnih linija je postojao tim kontrolora koji su isključivali proizvode koji
vizuelno ili na osnovu skromnih mernih pokazatelja ne zadovoljavaju planirane tolerancije.
Povratna informacija od kupca i njegovi zahtevi nisu se uzimali u obzir i preporučenih mera ili
normi za dati proizvod nije bilo. Krajem 1940. godine Ministratsvo odbrane u Sjedinjenim
Američkim Drţavama, je prepoznalo korist koja je dobijena globalnom transformacijom
japanske proizvodne industrije. Ovo ministarstvo razvija sistem standardizacije koji dobija naziv
“ObezbjeĎenje kvaliteta” i uvoĎenje organizacionih procedura za upravljanje svim funkcijama
koje utiču na kvalitet proizvoda. Nešto kasnije se razvijaju i prvi standardi vojne industrije tj.
MIL standardi američke vojske koji su bili osnova za razvoj serije standarda ISO 9000.
Ovi standardi su unapreĎivani od strane Asocijacije za standard i kvalitet u Velikoj Britaniji i
Kanadi.
MeĎunarodne organizacije za standardizaciju ISO je 1979. godine formirala Tehnički komitet
TC 176 sa osnovnim zadatkom da radi na “standardizaciji i usaglašavanju područja sistema
kvaliteta, obezbjeĎenja kvaliteta i odgovarajućim tehnologijama kvaliteta”, na osnovama
postojećih nacionalnih standarda. Kao rezultat tog rada izašla je 1987. godine serija standarda
ISO 9000. Ova serija standada na našim prostorima je nakon četiri godine kašnjenja ugledala
svetlo dana. Standardi serije ISO 9000 su koncipirani tako da ne daju rešenja. Oni samo daju
zahteve koje treba ispoštovati i smernice kojima se treba rukovoditi da bi se obezbedio sistem
kvaliteta. Namenjeni su industrijskim, komercijalnim ili drţavnim organizacijama, sa ciljem da
im omoguće obezbjeĎenje zadovoljenja zahteva i/ili potreba kupaca, da zadrţe dobre ekonomske
performanse i da razviju efektivnije i efikasnije sisteme. Često se dešava da ispunjenje uslova
tehničke specifikacije koje kupac postavlja ne rezultira uvek i njegovim zadovoljstvom. Razlog
tome leţi u nedostacima u organizacionom sistemu za isporuku i podršku proizvodu. Upravo,
rešenje za ove probleme treba traţiti u seriji standarda ISO 9000. Oni opisuju koje elemente
sistema kvaliteta treba uzeti u obzir, ali ne i kako pojedine organizacije treba da primene ove
sisteme. Ovi standardi su prvim izdanjem sa pravom tretirani kao proizvodni, jer su upravo i bili
kao i njihove pretače namenjeni hardverskim preduzećima.
Serija standarda ISO 9000 jasno definiše zahteve i smernice za svaki segment poslovnog
sistema. Mnoštvo uključenih nacionalnih standarda, stručnjaka iz zemalja kooperanata na
projektu izrade ISO 9000, kao i razlozi nekih zemalja za sertifikaciju sistema kvaliteta su
dovoljan garant da primena odgovarajućih ISO 9000 standarda poslovni sistem dovodi u stanje
konkurentnosti i otvorenosti za saradnju i dalji razvoj.. Standard, kvalitet
Arhitektura računara
Broj strana: 21

Poznavanje proizvodnih procesa - skripta prvi deo

Skripta iz predmeta poznavanje proizvodnih procesa. Poznavanje proizvodnih procesa, skripta, skripta poznavanje proizvodnih procesa, proizvodnja, upravljanje, proizvodni procesi, poslovni i proizvodni sistemi, ppc sistemi, cad, cam, caq, capp, cim sistemi, informacioni sistem, poslovni sistem, inofrmacioni tokovi, monitoring, modelovanje procesa, upravljanje, planiranje, razvoj tehnologije, nabavka, snabdevanje, alati, prodaja, ekonomski tokovi, finansijski tokovi
Poznavanje proizvodnih procesa
Broj strana: 28

Wi-Fi mrežna tehnologija - prezentacija

Prezentacija u power point-u na temu Wi-Fi mrežna tehnologija. Seminarski rad, wi-fi mrezna tehnologija, istorijat razvoja tehnologije, racunarske mreze, wi-fi, istorijat razvoja wifi, wavelan, vic hayes, agere systems, wi fi mobilni, sta je to wifi, wifi je tehnologija koja dozvoljava transfer podataka preko specificnih radio frekvenci, wlan, wireless fidelity, spread spectrum, wireless
Računarske mreže
Broj strana: 14

Razvoj tehnologije Wi-Fi - seminarski rad

razvoj tehnologije WiFi, istorijat razvoja tehnologije, wi-fi u buducnosti. Seminarski rad, istorijat razvoja tehnologije, racunarske mreze, wi-fi, istorijat razvoja wifi, wavelan, vic hayes, agere systems, wi fi mobilni, sta je to wifi, wifi je tehnologija koja dozvoljava transfer podataka preko specifi?nih radio frekvenci, wi-fi u buducnosti, institute of electrical and electronics engineers, wi fi standard, ieee, instituta za elektriku i elektronske in?injere, wlan, bluetooth
Računarske mreže
Broj strana: 5

Razvojni procesi u preduzeću - prezetacija

Prezentacija na konkretnom primeru preduzeca "MUBB PRODUCT" DOO, tema razvojni procesi preduzeca. Prezentacija, preduzece, procesi, swot analiza, power point prezentacija, ekonomika preduzeca, abc dijagram, osnovni podaci preduzeca, struktura zaposlenih, analiza tehnologije preduzeca
Ekonomika preduzeća
Broj strana: 15

TQM Total Quality Menagment - seminarski rad

Menadžment totalnim kvalitetom (TQM -Total Quality Management) je sveobuhvatan koncept, koji objedinjuje: tržišni, tehnološki, tehnički, organizacioni, ekonomski i etički aspekt funkcionisanja i poslovanja. To je nova poslovna filozofija usmjerena na kvalitet, zasnovana na aktivnom angažovanju svih učesnika, a u cilju zadovoljenja zahtjeva korisnika (eksternih i internih), zaposlenih i društva u cjelini. TQM se bazira na naučnim metodama i tehnikama upravljanja i unaprijeđenja kvaliteta, ali i na kulturi i timskom radu. U osnovi menadženta totalnim kvalitetom je postizanje tržišne konkurentnosti. Konkurentnost se postiže kroz: anticipaciju tržišnih faktora, kreiranje promjena, brzo prilagođavanje nastalim promjenama i mijenjanje načina poslovanja brže od promjena u okruženju. TQM je višedimezionalan i dinamičan koncept, koji uzima u obzir sve značajnije parametre poslovanja, a u cilju stalnog unaprijeđenja kvaliteta. U naučnoj i stručnoj literaturi se mogu naći različite definicije, jer sami tvorci i vodeći autori vrlo teško se slažu oko zajedničkog tumačenja.
Osnova TQM koncepta jeste menadžment u kompaniji sa orijentacijom na kvalitet. Prema autoru J. E. Rosu (Ross), TQM znači sposobnost za kvalitet u svim funkcijama kompanije i u svim dijelovima procesa od početka do kraja, uz istovremenu integraciju međusobno povezanih funkcija na svim nivoima. To je sistemski pristup koji ostvaruje veze između različitih elemenata organizacije, tako da je ukupna efektivnost sistema veća od zbira izlaza pojedinih elemenata. Evropska fondacija za menadžment kvalitetom TQM Upravljanje kvalitetom u logistici definiše kao metod menadžmenta u kompaniji za ostvarivanje poslovne izvršnosti baziran na: fokusu na kupca, partnerstvo sa dobavljačima, razvoju i uključivanju zaposlenih. Prema EOQ (European Organisation for Quality - Evropska organizacija za kvalitet): TQM – koncept je sveobuhvatan pristup kvalitetu i konkurentnosti, koji se razlikuje od standardizovanog opšte prihvaćenog modela. TQM je višedimenzionalan i dinamičan, uzima u obzir sve značajne parametre naglašavajući učešće ljudi i trajno poboljšanje. Prema ISO standardima TQM predstavlja pristup upravljanja u organizaciji usresređen na kvalitet, zasnovan na učešću svih njenih članova, usmjeren na dugoročan uspjeh putem zadovoljenja kupca, a u korist svih članova organizacije i društva. TQM zahtijeva menadžment na osnovu činjenica, tj. poslovne odluke moraju biti zasnovane na podacima, a ne samo na pretpostavkama ili mišljenjima.
Primjenu TQM-a u transportu prate problemi izazvani specifičnom tehnologijom realizacije usluga transporta.Brzina, složenost i kvalitet transportnog procesa zahtijevaju visok kvalitet sistema upravljanja transportnim procesom uz primjenu savremenih tehnologija i metoda, razvijenu organizaciju i visoku zastupljenost vrhunske informacione tehnologije. Gotovo cjelokupna savremena tehnologija koja se koristi u upravljanju transportnim sistemima počiva u manjoj ili većoj mjeri na najrazličitijim softverskim aplikacijama (npr. sistemi koji uključuju satelitsku navigaciju/komunikaciju, voice-input kompjuteri, roboti, on¬board kompjuteri, softver za planiranje zasnovan na vještačkoj inteligenciji, itd).
. Tqm, menadzment, upravljanje
Drumski saobracaj
Broj strana: 12


"razvoj tehnologije" pronađeni su rezultati pretrage 7